امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

 

چرا فر پیتزا آجری برای پخت و پز انواع پیتزا، انتخاب ایده‌آل است؟

علم انتقال حرارت، دلایل موجه ای را ارائه می دهد که کارایی و طرز کار فر پیتزا آجری را به عنوان بهترین فر برای تهیه پیتزا تایید می کند...

افرادی که به طور حرفه ای و تخصصی در تهیه انواع پیتزا فعالیت دارند این گونه بیان کرده‌اند: "یک عامل ویژه در مورد طبخ پیتزا وجود دارد که در نحوه پخت و استفاده از یک فر پیتزا مناسب بر کیفیت طعم و عطر پیتزاها به طور جدی تاثیر گذار است".

  • اما به راستی چه چیزی باعث می شود که طرز تهیه پیتزا از طریق انواع فرهای موجود در بازار با یکدیگر متفاوت باشد؟
  • انواع فرهای مخصوص پیتزا چه ویژگی ها و قابلیت هایی دارند که طعم پیتزا را به طور متفاوت ارائه می دهند؟
  • چه نکاتی در مورد خرید فر پیتزا آجری، فرهای ریلی و سایر فر پیتزا موجود در بازار وجود دارد؟
  • آیا می توان یک فر پیتزا آجری را در خانه تهیه کرد؟

 

فر پیتزا آجری

 

بسیاری از متخصصان طبخ پیتزا به ویژه در ایتالیا اگرچه دانشمند نبودند اما به طور تجربی، آغاز به تحقیق در مورد تاثیرپذیری طبخ پیتزا مرتبط با انواع فر تهیه پیتزا نمودند.

این افراد در ابتدا این سوال را از خود پرسیدند که یک فر پیتزا چگونه می تواند بر کیفیت آن تاثیرگذار باشد؟

در این تحقیقات و مطالعات که به صورت تجربی و با استفاده از منابع علمی انجام شد، نظریات دانشمندان علم مواد جمع آوری گشت. به طور خلاصه، اصول اولیه ترمودینامیکی و انتقال حرارت در فر پیتزا آجری و سایر فرها به راحتی توانست فرآیند پخت انواع پیتزا را توصیف کند.

بهترین درجه حرارت در فر پیتزا آجری برای داشتن خوشمزه ترین پیتزا !!

همان طور که می دانید زمانی که یک پیتزا داخل فر قرار می گیرد، حرارت باید در داخل خمیر پیتزا و لابه لای مواد غذایی نفوذ کند.

انواع فر پیتزا آجری و ...، حرارت را به گونه ‌ای منتقل می‌کنند که از قسمت بالایی و پایینی، حرارت به راحتی به بافت پیتزا منتقل شود. پرتوهای حرارتی از فر به روش هدایت حرارتی به سمت خمیر حرکت می کند.

 

بهترین فر پیتزا اجری

 

متخصصان تهیه پیتزا، حرارت داخل فر را به گونه ای تنظیم می کنند که میزان حرارت دریافت شده توسط پیتزا در تمام جهات یکسان باشد. برای دسترسی به این شرایط، دمای فر از طریق ابزارهای کنترل که ممکن است به صورت دستی یا از طریق صفحه لمسی باشد امکان پذیر است.

هر عاملی که شرایط دمایی را بر هم بزند موجب از بین رفتن پیتزا یا عدم پخت یک قسمت از پیتزا در مقایسه با سایر قسمت ها خواهد شد.

بر همین اساس و بر مبنای مطالعات انتقال حرارت، نتایج نشان دادند که بهترین دمای مطلوب برای پخت و پز انواع پیتزا در فر پیتزا آجری، چیزی حدود ۳۳۰ درجه سانتی گراد است.

این دما بسیار گرم تر از آن چیزی است که در فرهای معمولی به دست می آید. درجه حرارت بالا همراه با خواص ترمودینامیکی و حرارتی آجرها در فر پیتزا آجری، در حقیقت، رمز و رازهای پخت و پز پیتزا با بهترین طعم و مزه می باشد.

 

دانشمندان این گونه بیان کرده اند که تخلخل داخل آجر به همراه لایه ضخیم در فر پیتزا آجری، عامل اصلی گرم کردن پیتزا می باشد.

از طرف دیگر نتایج نشان دادند اگرچه فولاد می تواند گرما را بهتر از آجر منتقل کند اما درجه حرارت در قسمت پایین فر به حدود ۳۰۰ درجه سانتی گراد می رسد که این عامل موجب می شود کف پیتزا بسوزد.

اگر قرار باشد از سوختن خمیر پیتزا جلوگیری شود، حرارت داخل فر باید به حدود ۲۳۰ تا 208 درجه سانتی گراد کاهش پیدا کند؛

 

خرید فر پیتزا آجری

 

کاهش دمای ناگهانی موجب می شود تابش حرارتی در داخل محفظه فر به اندازه کافی بالا نباشد که در این صورت، پیتزا به طور کامل پخته نخواهد شد.

این در حالی است که فر پیتزا آجری با تنظیم شرایط حرارتی، حرارت لازم در تمام قسمت های فر به صورت متعادل فراهم می شود.

 

فناوری های جدید در فر پیتزا آجری

فر پیتزا آجری، یکی از متداول ترین و محبوب ترین انواع فر پیتزا در میان مشتریان می باشد. از انواع مصالح اولیه آجر با مواد مرغوب برای تهیه این مدل فرها استفاده می شود.

انتقال حرارت در داخل این فرها با راندمان بالا انجام می گیرد. طعم و مزه انواع پیتزا که در فر پیتزا آجری پخته می شود، منحصر به فرد و بسیار دلپذیر است؛ بنابراین محققان و دانشمندان که در خصوص علم مواد، ترمودینامیک، شیمی و انتقال حرارت مطالعه می کنند، نسل جدید انواع آجر را طراحی کردند که از آن برای طراحی و ساخت فر پیتزا آجری استفاده می شود.

 

خوردن پیتزا درست شده با فر پیتزا آجری

 

فناوری های جدید تر، موادی را ارائه داده اند که بر مبنای ترکیبات اکسید و ترکیبات فوق رساناها می باشد. این تجهیزات، فرایند انتقال حرارت مبتنی بر اصول ترمودینامیکی در فر پیتزا آجری را ساده تر کرده است.

محققان معتقدند اگر قرار است فر پیتزا در دمای متعادل و در درجه حرارت معین تنظیم شود، امکان نفوذ حرارت به بافت مواد غذایی بیشتر خواهد شد، طعم پیتزا بهتر می شود و در نتیجه، میزان فروش پیتزا افزایش بیشتری خواهد داشت.

علاوه بر فر پیتزا آجری، فرهایی که از مواد سرامیکی ساخته می شوند نیز خصوصیاتی مشابه با یکدیگر را دارند. در مورد فرهای سرامیکی نیز درجه حرارت، قابل تنظیم است اما راندمان و کیفیت پخت پیتزا در فر پیتزا آجری، غیر قابل مقایسه با سایر انواع فرهای متداول در بازار می باشد.

توصیه برای مراکز فست فود

اگر یک مرکز فست فود را اداره می کنید و در طول یک روز تعداد زیادی مشتری به شما سفارش می‌دهند، هرگز سعی نکنید برای آماده کردن سفارش ‌ها، دمای فر پیتزا آجری را از حد مجاز فرا تر تنظیم کنید!!

برخی از رستوران ها برای این‌که سفارشات خود را بهتر آماده کنند، دمای فر پیتزا آجری را تا حدود ۳۹۰ تا ۴۰۰ درجه سانتی گراد افزایش می‌دهند!

 

فر پیتزا آجری جادویی

 

اصول انتقال حرارت و ترمودینامیک بیان می کند اگر مقدار حرارت از یک حد مجاز فراتر رود، تاثیرگذاری معکوس خواهد داشت. با توجه به این اصل علمی، زمانی که دمای فر پیتزا آجری تا حدود ۳۹۰ درجه سانتیگراد افزایش پیدا می کند، باعث می‌شود سطح زیرین و پوسته های سطحی پیتزا و خمیر بسوزد و اندکی سیاه شود.

همچنین موادی نظیر فلفل دلمه یا گوجه‌ فرنگی به شدت آسیب می بینند؛ در نهایت، طعم پیتزا از بین می رود. بنابراین به شدت تاکید می‌کنیم که شرایط متعادل حرارتی را برای فر پیتزا آجری تنظیم کنید.

قیمت فر پیتزا آجری

قیمت فر پیتزا آجری یکی از مهم ترین موضوعاتی است که تمام خریداران فرهای پیتزا به دنبال دانستن آن هستند. قیمت فرهای پیتزا تا حد زیادی بستگی به کیفیت، عملکرد و ظرفیت آن ها دارد.

البته موارد دیگری نیز وجود دارد که در تعیین قیمت فر پیتزا آجری اثرگذارند؛ اما این کیفیت و ظرفیت از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

 

فر پیتزا آجری

 

به این دلیل کیفیت روی قیمت فر پیتزا اثرگذار است که کارخانه ها برای افزایش کیفیت و عملکرد فرهای خود باید از مواد اولیه مناسب و ضدزنگ در تولید فرهای خود استفاده کنند و سعی کنند تمام نکاتی که برای تولید یک فر استاندارد لازم است را رعایت نمایند.

برای رعایت تمامی این موارد، کارخانه ها و شرکت های تولید فرهای پیتزا آجری باید هزینه های زیادی را پرداخت و زمان و دقت زیادی را متوجه آن ها کنند. به دست آوردن استانداردها و حمل و نقل مواردی دیگری هستند که به طور غیرمستقیم اثر خود را در قیمت فر پیتزا لحاظ می کنند.

استفاده از فر پیتزا آجری و مشتریان بیشتر

اگر شما بتوانید در اولین برخورد با مشتریان آن ها را راضی نگه دارید، آن ها همیشه برای خرید به شما مراجعه خواهند کرد. فر پیتزا آجری با تهیه ی یک پیتزا خوش طعم و درجه یک سنتی، مزه خاطره انگیزی را در ذهن مشتریان شما ایجاد خواهد کرد و باعث می شود آن ها همیشه برای خرید به شما مراجعه کنند.

علاوه بر پخت بهتر و یکنواخت پیتزا، شما می توانید به کمک این محصول در طول روز، پیتزاهای بیشتری را بپزید که این امر در راضی نگه داشتن مشتری تاثیر بسزایی دارد؛ زیرا دیگر مشتری شما وقت زیادی را برای سفارش پیتزا صرف نمی کند.

اگر تازه کسب و کار خود را شروع کرده اید و می خواهید مشتریانی دائمی برای خود فراهم کنید، بهتر است بعد از مطالعه ی ویژگی های این فر، آن را خریداری کنید و از استفاده از آن و ازدیاد مشتریان خود لذت ببرید.

 

بهترین پیتزا ها با فر پیتزا آجری

 

نوع توان مصرفی فر پیتزا آجری

مدل های اولیه فر پیتزا آجری فقط از چوب برای پخت پیتزا استفاده می کردند؛ اما با افزایش طرفداران پیتزایی که توسط این فر تولید می شود، شرکت های تولید کننده ی آن به فکر افتادند تا قابلیت های مصرفی دیگر را نیز به این فر اضافه کنند.

در واقع فر پیتزای آجری از چوب، ذغال یا گاز برای حرارت دادن داخلی استفاده می کند. بعضی از دستگاه های سوخت چوب، پشتیبان گازی هم دارند.

این کار باعث افزایش سرعت آشپزان در تولید پیتزاها شده است. به همان نسبت که این قابلیت های سرعت پخت پیتزا را سریعتر و کار تهیه ی آن را آسان تر کرده، قیمت آن را نیز افزایش داده است.

امروزه هنوز هم فرهایی هستند که تنها از چوب برای تولید حرارت استفاده کنند؛ اما این فرها همیشه نمی توانند پاسخگوی نیاز شما باشند؛ به همین دلیل اگر تصمیم به خرید فر پیتزا آجری دارید، حتما مدلی را خریداری کنید که از چند توان مصرفی پشتیبانی می کند.

 

فر پیتزا آجری گسرو

 

روش حرارت دهی در فر پیتزا آجری

فر پیتزای آجری از سه روش حرارت دهی استفاده می کند که در ادامه هریک و قابلیت آن ها را در تسریع پخت پیتزا توضیح خواهیم داد. این سه روش حرارت دهی در فر پیتزا آجری به شرح زیر هستند:

  • جابجایی

در این روش حرارت به طور کامل در داخل فر به حرکت در آمده و گردش می کند که باعث می شود تمام نقاط پیتزا به طور یکنواخت پخته شود.

  • انعکاسی

در این روش انتقال، گرمایی هدر نمی رود بلکه جنس بدنه ها به گونه ای است که به داخل خود فر منعکس می شود. این قابلیت باعث می شود که شما پیتزای خود را با صرف حرارت کمتری بپزید.

  • رسانشی

در این روش به کمک رسانندگی فر پیتزا آجری، مقداری گرما به پیتزا داده می شود که باعث می شود مرکز پیتزا نیز به خوبی پخته شود.

بخش داخلی گنبد جریان هوای طبیعی برای حرارت جابجایی ایجاد می کند. حرارت هم چنین از گنبد به خود پیتزا بازتاب داده می شود و کف اجاق آجری آن حرارت را به پوسته پیتزا می رساند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس دفتر ایران :

ایران، اصفهان، زرین شهر، خیابان حافظ، روبری کوچه حافظ، شرکت یکتا بازرگان آسیا
 

آدرس دفتر انگلستان :

114A Melton Rd
 
Syston Leicester LE7 2HA, United Kingdom

تماس با ما :

ایمیل :                            این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

تلفن ایران :                          09135996555

تلفن انگلستان :             0447886939505

تلفنپشتیبانی و خدمات :     09363770197

 

گواهینامه ها

Certificate-1-s
Certificate-2

شبکه های اجتماعی